10 savjeta za bolje zdravlje Vaših očiju

Vaše oči Vam svaki dan omogućuju da uživate u svijetu oko Vas. Pobrinite se za njih kako bi ih sačuvali. Donosimo kratke savjete za bolje zdravlje Vaših očiju.

1. Uzmite pauzu od 20 sekundi kada radite za računalom

Gledanje u računalo (ili neki digitalni ekran) neće oštetiti Vaše oči, ali može uzrokovati umor i suhoću oka. Iznenađujuće zvuči da dok gledamo u ekran trepćemo u pola manje nego inače. Svakih 20 minuta odvojite pogled od ekrana i gledajte u daljinu barem 20 sekundi.

2. Uvijek nosite sunčane naočale

UV zrake mogu oštetiti Vaše oči jednako kao i Vašu kožu. Kad god ste vani, čak i kada je oblačno, nosite sunčane naočale koje blokiraju 99 ili 100% UV-A i UV-B zraka. Zaštitne leće ne moraju biti skupe, samo pogledajte deklaraciju na proizvodu. Kape i šeširi također mogu pomoći. Zapamtite da snijeg, voda i beton mogu reflektirati štetne UV zrake.

suncane-1

3. Zdrava hrana za srce i oči

Da, dobro ste čuli, mrkva zaista pomaže Vašem vidu. Vitamin A u mrkvi je zaslužan za dobar vid. Općenito hrana koja poboljšava cirkulaciju je dobra za Vaše srce, oči i vid. Stoga odaberite hranu koja je dobra za srce kao što je crni grah, orašasti plodovi, voće i povrće, riba.

mrkve

4. Pazite na Vaše kontaktne leće

Brinite se za Vaše oči tako da držite kontaktne leće čistima. Uvijek dobro operite ruke prije nego što koristite leće. Očistite i isperite kutijice za leće svaki puta kada skidate leće i zamijenite kutijice svaka dva do tri mjeseca. Ne nosite leće kada plivate ili koristite proizvode za čišćenje kao što je izbjeljivač. Isto tako veoma je važno da ne nosite leće dulje nego što je preporučeno.

5. Bacite staru šminku za oči

Bakterije se lako razmnožavaju u šminci za oči. Bacite proizvode nakon 3 mjeseca. Nikad ne djelite kozmetičke proizvode i ne koristite uzorke u dućanima.

6. Koristite zaštitne naočale kada radite ili se bavite sportom

Gotovo polovica ozljeda očiju dogodi se kod kuće, a ne na poslu. Koristite zaštitne naočale kada radite na nekom “kućnom” projektu. Isto tako zaštitne naočale mogu Vas zaštiti prilikom bavljenja sportom. Sportovi s najviše ozljeda oka su baseball/softball, sportovi s reketom, lacrosse i košarka. Naočale bi trebale biti izrađene od polikarbonatne plastike.

7. Zapamtite svoju povijest bolesti

Mnogi naizgled nepovezani zdravstveni problemi utječu na Vaše oči. Visoki krvni tlak i dijabetes mogu smanjiti dotok krvi u oči kao i razni imunološki problemi u plućima koji mogu izazvati upalu oka. Recite Vašem očnom specijalistu za sve sadašnje i prošle zdrastvene probleme uključujući i članove obitelji koji pate od problema s okom ili ozbiljnih bolesti.

8. Čitajte deklaracije na lijekovima

Mnoge vrste lijekova ili njihove kombinacije mogu utjecati na Vaš vid. Pripazite na moguće nuspojave. Javite se doktoru ako primjetite probleme kao što su suhe ili pretjerano vlažne oči, dvostruki ili zamagljeni vid i osjetljivost na svjetlo.

9. Prestanite pušiti

Pušenje također može utjecati na zdravlje očiju. Ono oslabljuje arterije i povećava rizik ne samo od srčanog udara već i od oštećenja mrežnice i smanjenja vida. Dobra vijest je da kada prestanete pušiti rizik od očnih bolesti je jednak kao i kod nepušača.

10. Idite na redovne preglede očiju

Trebali bi redovito pregledavati Vaše oči, čak i ako ne nosite naočale. Raspitajte se kod Vašeg doktora koliko često bi trebali ići na preglede. U dobi od 18 do 60 godina to je obično svake druge godine ili svake godine ako ste stariji, nosite kontaktne leće ili imate rizik od dijebetesa, visokog krvnog tlaka ili povijest bolesti oka u obitelji.

Komentari su isključeni